fredag 11 november 2016

Mitt hus

Hej mitt namn är Olle Karlson och jag bor i syvästibyn. När ni kommer in på min gård ser ni direkt att det är mitt hus. Det är 204 m2 stort och på utsidan så är det en stor svart väg på 17 m2. Jag har en vit dörr och sen har jag ett fönster ungefär en m2 åt sidan.
Inne i huset har jag ett pool rum och vardags rum på samma gång, jag har en stor tv på väggen och sen har jag en pool och bakom poolen så är det en soffa. Det är till för att kunna bada och se på tv samtidigt och det är 56m2. Sen kan man gå direkt till en bastu som är 16 m2 och en dusch som är 12m2 stort f. Jag har ett gaming rum och där har jag tre skärmar till datorn så man kan göra många saker samtidigt. Jag har även en roffa och en tv så man kan se på film och det rummet är 15 m2. Jag har en toalett med en bubbel pool och dusch och en toalett på 15 m2. Jag har ett sov rum där jag har en dubbelsäng och det rummet är 15m2. 
Jag har solceller på taket och det är där jag får nästan all min ström men jag får lite för lite ström så  jag använder lite direkt el. Jag har det för det är bra för miljön. Sen har jag också en kompost på baksidan av huset.
Mina drömmar om huset är att jag ska ha en jätte bra studsmatta på gården och jag vill också ha en övervåning som är full av studsmattor så att man kan hoppa när det regnar ute. En annan dröm är att kunna få all min ström från solenergi. 
I mitt gaming rum så har jag en soffa och om man trycker på en knapp så blir soffan till en säng och jag har det för om jag har spelet länge och blir trött så kan jag sova där eller om jag har en kompis som ska sova hos mig. Om jag har besök ska det känna sig som hemma.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar